موضوع: "کلام رهبرم"

3ام اسفند 1396

باید ها و نباد های قرآن..

70 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

سرسری قرآن نخوانیم!

«وقتی انس با قرآن پیدا شد، مجال تدبر و تأمل و تفکر در معارف قرآن به دست خواهد آمد. قرآن را نمی‌شود سرسری خواند و گذشت؛ قرآن احتیاج دارد به تدبر، تکیه‌ بر روی هر کلمه‌ای از کلمات و هر ترکیبی از ترکیب‌های کلامی و لفظی. انسان هرچه بیشتر تدبر کند، تأمل کند، انس بیشتری پیدا کند، بهره‌ بیشتری خواهد برد؛ قرآن اینجور است».
مقام معظم رهبری 1391/04/31

کلیدواژه ها: باید, رهبر, قرآن, نباید
توسط نسیم   , در 04:22:00 ب.ظ نظرات
3ام اسفند 1396

قرآن...

14 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

برنامه زندگی …

در سایه قرآن زندگی کنید ان شاءالله …

امام خامنه ای مد ظله…

کلیدواژه ها: امام خامنه ای, قرآن
توسط نسیم   , در 04:04:00 ب.ظ نظرات
21ام مهر 1396

پرهیز از گناه...

196 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

​‍ مقام معظم رهبری حفظه الله

پرهیز از گناه

پرهیز از گناه، اساسی‌ترین کارها است. اوّلین توصیه‌ی این کسانی که در راه‌های سلوکی حرکت میکردند و ما ارادت به اینها داشتیم و علاقه‌مند [اینها بودیم]، به جوانها و ما -که آن‌وقت جوان بودیم- همین بود که می گفتند سعی کنید از گناه اجتناب کنید. 

اگر انسان مبتلای به گناه شد، این گناه موجب می شود که انسان لزوم طاعت را هم از دست بدهد؛ یعنی ملازم با طاعت الهی هم نباشد؛ توفیقات از انسان گرفته می شود؛ این را در نظر داشته باشید. 

نماز اوّل وقت، نماز با توجّه و با حضور قلب، تلاوت قرآن، اُنس با دعا و زیارت، اینها آن چیزهایی است که برای شما برادران عزیز، خواهران عزیز، جوانهای عزیز من لازم است؛ اینها را بایستی در نظر بگیرید. آن‌وقت ان‌شاءالله به برکت درس خوبی که خواهید خواند و به برکت تقوا و پرهیزکاری‌ای که ان‌شاءالله رعایت خواهید کرد و به برکت این ذهنهای جوّال و فعّالی که شما دارید و امروز ما نمونه‌هایی از آن را مشاهده کردیم، جامعه‌ی علمی‌ - مذهبی ما که اسمش روحانیّت است، فردای بمراتب بهتری از امروز ان‌شاءالله خواهد داشت.

بیانات رهبری در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران96/6/6

کلیدواژه ها: رهبر, مقام معظم, پرهیز, گناه
توسط نسیم   , در 10:46:00 ق.ظ نظرات
25ام شهریور 1396

اول ماموریت ، آخر هم ماموریت

0 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

کلیدواژه ها: رهبری, ماموریت
توسط نسیم   , در 11:55:00 ق.ظ نظرات
13ام خرداد 1396

گناه....

46 کلمات   موضوعات: حرف حساب, کلام رهبرم

​? رهبرانقلاب:

 اگر همين آدمى كه هيچ گناهى نميكند، وقتى كه ميان مردم راه ميرود، بگويد: بيچاره مردم، همه مشغول گناهند، ولى ما الحمدلله خودمان را نگهداشتيم و گناه نميكنيم؛ اين خودش يک گناه و تنزل و سقوط است و استغفار لازم دارد.

امام خامنه ای

 ۷۵/۱۰/۲۸

کلیدواژه ها: تنزل, رهبری, سقوط , گناه
توسط نسیم   , در 10:23:00 ب.ظ نظرات
15ام اسفند 1395

قاریان قرآن...

21 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

قاریان قرآن ما

باید در هنگام تلاوت قرآن طوری تلاوت کنند

که گویی قرآن را به قلب مخاطب نازل می کنند.

کلیدواژه ها: رهبر, قاری, قرآن
توسط نسیم   , در 09:01:58 ق.ظ نظرات
17ام بهمن 1395

ما هنوز پیروز نشدیم...

94 کلمات   موضوعات: حرف حساب, کلام بزرگان, کلام رهبرم

​ ما اگر چنانچه اعتقادمان این باشد که پیروز شدیم، دیگر رو به سستی می رویم و ما پیروز نشدیم. ما مانع ها را حالا یک مقداری رفع کردیم، ریشه هاشان هم هنوز باقی است …امریکا به این زودی دست از سر ما بر نمی دارد، انگلیس هم دست از سر ما بر نمی دارد، شوروی هم دست بر نمی دارد، اینها همه در صدد هستند که نقاط ضعف در ما پیدا بشود از آن نقاط ضعف ما را بکوبند.

صحیفه نور،جلد 5،صفحه 257

بیانات امام خمینی(ره) در جمع پرسنل صنایع نظامی و اهالی قم

مورخ:1358/01/17

توسط نسیم   , در 01:17:00 ب.ظ نظرات
11ام بهمن 1395

اهمیت_معلمی_مربی

71 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

یک کلمه از خدا،یک کلمه از پیغمبر،یک جمله از قیامت، یک کلمه از معنویت و سلوک الی الله و محبت به خدا، گاهی ممکن است از شما به عنوان دبیر ریاضی یا دبیر ادبیات یا معلم کلاس اول دبستان یا دوم دبستان صادر شود که شخصیت این کودک یا این نوجوان،این انسانی را که مخاطب شماست،شکل مطلوب بدهد که از صد ساعت حرف زدن در شکلهای دیگر اثرش بیشتر باشد.

امام_خامنه_ای_مد_ظله_العالی 

۱۳۸۷/۰۲/۱۲

کلیدواژه ها: اثر, اهمیت, مربی , معلمی, کلمه, یک
توسط نسیم   , در 10:27:00 ق.ظ نظرات
11ام بهمن 1395

در هر حال باید در حال تعلم و یاد گرفتن باشید

136 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

هرکه و درهر سنّی هستید، باید در حال تعلّم و یاد گرفتن باشید

 رهبرانقلاب: شما در جامعه چه کارگر باشید، چه کاسب؛ چه معلّم باشید، چه دانشجو؛ چه مشاغل تولیدی داشته باشید، چه مشاغل خدماتی؛ چه مرد باشید و چه زن؛ هرکه و در هر سنّی هستید، باید در حال تعلّم و یاد گرفتن باشید. الی‌ماشاءالله کتاب هست. پس، وقتهایی را برای کتاب خواندن بگذارید.

 چقدر وقت ما در رفت وآمدها، در اتوبوسها، در انتظار نشستنها و در این گوشه و آن گوشه به حرف‌زدنهای بیهوده تلف میشود! این وقتهای تلف شده را اگر روی هم بگذارید، از عمر یک دانشجوی پرکار، بیشتر میشود.

اگر این اوقات رابه کار بکشیم و از آنها استفاده آموزشی کنیم - در خانه، در محیط کار، دربین‌راه - ببینید جامعه چه‌خواهد شد! مهم، داشتن معلومات، #انس_با_کتاب و انس با تعلیم وتعلّم است.٧١/٢/٩

کلیدواژه ها: تعلم, رهبر, یادگیری
توسط نسیم   , در 09:59:00 ق.ظ نظرات
11ام بهمن 1395

طراحی نظام تربیتی .آموزشی

223 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

انبیا برای پیراستن و آراستن مردم از چه راهی استفاده کردند؟ چه کار کردند؟ آیا آمدند پیش مردم، دانه دانه گوش افراد را گرفتند، دست افراد را گرفتند، تنها بردند در خلوت خانه و صندوق خانه و مدرسه و مکتب، بنا کردند آنها را تعلیم و تربیت دادن؟

آیا انبیا مثل زاهدان و عارفان عالم نشستند در خانقاه خودشان تا مردم بیایند، حال معنوی آنها را ببینید و با آنها هم عقیده و همراه و همگام بشوند؟

آیا انبیا مثل فلاسفه عالم مدرسه باز کردند، تابلو زدند، دعوت هم کردند، هر که می خواهد از ما حرف یاد بگیرد، بیاید اینجا پیش ما حرف یاد بگیرد، اینجوری بودند؟ یا نه، انبیا معتقد به تربیت فردی نیستند، انبیا معتقد به دانه دانه انسان سازی نیستند، انبیا معتقد به کارهای اتو کشیده و نظیف نیستند، که خیال کنی مثل سقراط و افلاطون، می نشست ابراهیم خلیل الرحمن یا موسی یا عیسی یا پیغمبر ما، در مدرسه،مردم می رفتند از او استفاده می کردند، اینجوری نیستند.نه امام جعفر صادق نه جدش پیغمبر اسلام و نه همه انبیای عالم، روششان این روش ها نبوده، مدرسه بازی و موعظه کاری و تربیت فردی، کار انبیا نیست.

انبیا می گویند: برای ساختن انسان، باید محیط متناسب، محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند، تربیت کرد و بس.

۵۳/۰۷/۱۹

مبتنی بر این رویکردمیتوان نظام تربیتی آموزشی طراحی کرد.

توسط نسیم   , در 09:49:00 ق.ظ نظرات
11ام بهمن 1395

ولو حضرت یوسف باشد

105 کلمات   موضوعات: کلام رهبرم

اگر شما آقا، محرم و نامحرم را رعایت نکردید، اگر دوستِ جنس مخالف پیدا کردید، اگر با همه گرم گرفتید، اگر حجاب رعایت نشد، اگر صد جور زن با آرایشهای گوناگون در مقابل شما رژه رفتند؛ و نیز اگر شما خانم، هرجا یک مرد چنین و چنانی را دیدید و به او خیره شدید و نگاه کردید و چه و چه کردید، نتیجه چه میشود؟ نتیجه این میشود که همسر خودت از نظر تو دیگر آن جاذبه یی را که محبت ایجاد کند، نخواهد داشت. همسر شما هر کس هم که باشد، ولو  حضرت یوسف، بعد از یک ماه یواش یواش عادی میشود

رهبر انقلاب ۸۳/۰۳/۲۰

کلیدواژه ها: کلام رهبرم
توسط نسیم   , در 09:32:00 ق.ظ نظرات